Thursday, November 29, 2012

12/5/12 Nico Pereda Greatest Hits


 http://www.interior13.com/en/pelicula/greatest-hits


SYNOPSIS / SINOPSIS
Drifting from fiction to documentary, Greatest Hits tells the story of Emilio, a man in
his fifties who shows up at the family home after fifteen years of absence. His wife
and his twenty-eight year old son receive him with bitterness and confusion. After a
couple of days they decide to kick him out, only to find out that he has left on his own
accord. The son ends up tracking down Emilio and spends a couple of days hanging
out with him in his apartment.
*
Mezclando ficción con documental, Los mejores temas cuenta la historia de Emilio,
un hombre en sus cincuenta que regresa a casa luego de quince años de abandono.
Su esposa Tere y su hijo Gabino de veintiocho años lo reciben con recelo y confusión.
Luego de un par de días, deciden echar a Emilio de casa, pero se percatan que
él ya se ha marchado por cuenta propia. Días después, Gabino busca a su padre y
pasa con él un par de días en su departamento.
Director’s Statement / Palabras del Director
After making several films with the same actors playing similar roles I decided to
make a film about the process of representation. This opened a world of new possibilities
including rehearsals, repetitions and interactions between fictional characters
and the actors playing those characters. I continued this search by replacing
one of the actors with my uncle half way into the shooting. My uncle enters the film
as a documentary subject who has to relate to fictional characters that act as if he
was one of them.
*
Después de hacer algunas películas con los mismos actores interpretando papeles
similares, decidí hacer una película sobre el proceso de representación. Esto abrió
un mundo de nuevas posibilidades, incluyendo los ensayos, las repeticiones y las
interacciones entre personajes de ficción y los actores que interpretan a esos personajes.
Seguí esta búsqueda mediante la sustitución de uno de los actores con mi
tío, a mitad de rodaje. Mi tío entra en la película como un objeto documental que
tiene que relacionarse con los personajes de ficción que actúan como si él fuera
uno de ellos.